Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 2 december 2011

Under morgonrutinen i badrummet....

....Vi står, barnen och jag, samlade runt handfatet för tandborstning. Sonens tänder är borstade men han står ändå och fnular med sin älskade tandborste (han skulle kunna borsta tänderna dygnet runt) och jag har precis avslutat dotterns tandborstning och hon sköljer själv av sin mun.
Då vänder hon upp sitt blöta ansikte mot mig ler stort och pekar på sina tänder....

-"Jag har mjölktänder mamma! När jag går i skolan så får jag nya tänder." 
-"Ja, precis. Då tappar du mjölktänderna och får vuxentänder." 
-"Men du har kolatänder mamma."   
-"Vad menar du?"  
-"För jag dricker mjölk och du dricker coca-cola!"
 Touché!

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig