Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 23 december 2011

Om 11 dagar, vid den här tiden, så har jag....

.....min första "lunch" på 3,5 år!
Då har jag jobbat en halv dag och är säkert redan lagom mör i huvudet.
Både längtar och förfasas kan man säga.

Bäst att ha matlåda med sig första dagen kanske, tänker jag.
Bäst att införskaffa ett par inomhusskor/arbetsskor så man slipper gå med tjocka vinterskorna på jobbet hela vintern, tänker jag.
Bäst att inte fundera så mycket mer på det där så slipper jag vara nervös redan nu, tänker jag.

Det är verkligen något speciellt att börja jobba igen när man inte gjort det på en arbetsplats på 3,5 år och att då börja jobba på en ny arbetsplats med nya arbetskamrater och nya arbetsuppgifter känns verkligen som att gå "all in".

Det känns som om det kan bära eller brista. Mest troligt bär det såklart men lite orolig är jag för att hjärnans kapacitet att tänka på annat än barn har förtvinat...

2 kommentarer:

Ötjejen sa...

Det är klart det är nervöst, men det kommer att gå finfint! Kramar till dig gumman och njut nu av julen först! Just det! Du har fått en award i min blogg! http://otjejen.blogspot.com/2011/12/en-blogaward.html

Maria sa...

Spännande!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig