Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 4 december 2011

Nu är jag "livrädd"!

Sonens feber håller i sig så han kommer definitivt inte kunna gå till dagis de två närmsta dagarna.
Maken som varit bortrest i jobbet under slutet på förra veckan och kom hem i lördags kan inte vara ledig på måndag så då skulle jag varit hemma med sonen....

Det är såklart då jag har två jobbintervjuer inbokade, måndag och tisdag.

Tack och lov för svärmor som ställer upp och tar så väl hand om sina barnbarn när det krisar, och gärna annars med såklart!

Jag minns när jag var liten och min mamma inte hade möjlighet att vara hemma från universitetet eller arbetet. Då hon var ensamstående var det ännu svårare att dela på "vab:en" för henne.

Då fanns det "små tanter" som arbetade på kommunen med att åka runt och ta hand om sjuka barn som mig.
Jag kommer ihåg det som en mycket rolig tid när en vuxen kom och tog hand om just mig och roade mig hela dagen. Det var ju liksom det enda hon/de skulle göra.

Varför är jag livrädd då?
Jo, för jag inbillar mig att jag också ska bli sjuk...Har liksom ingen lust med det. Passar liksom inte riktigt nu.

Onsdag går det bra, om det absolut ska höjas några temperaturer på mig.


4 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Åh det minns jag också. Min mamma var också ensamstående och när man sjuk så kom det typ hem en "lektant" som lekte och pysslade med en :) hihi tack för att du väckte det minnet till liv <3

Hoppas han kryar på sig snabbt din lilla sötnos. Och att det går bra för dig på intervjun. Kram fina

britta bloggar sa...

Hoppas han kryar på sig och att du får vara frisk!

Maya sa...

Jag hoppas du håller dig frisk! Och att intervjuerna går bra!
Och att sonen snart blir frisk igen...
Underbart med en svärmor som hjälper er när sonen är sjuk :)
Ha nu en underbar dag och massor positiv energi sändes till dig :)
Kram

Hannele - mamma till två prinsar sa...

Svar:
Haha..ja såna fanns på min lekis med :D den var jätterolig att leka med ^^

Ja den är nyköpt, Albin fick den i födelsepresent av sin gudmor när han fyllde år ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig