Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 6 november 2011

Plötsligt fick jag småpanik!

Nej men vad sjutton! Jag är ju så glömsk så hälften vore nog.
På tisdag så är det maskeraddag på barnens dagis.
Jag har vetat om att det skall ske ungefär vid den här tiden på året sedan förra hösten och att det ska ske just på tisdag sedan en vecka tillbaka.
Det var då jag fick veta att de flyttat fram det ett par dagar istället för att ha det i fredags.

Så ja, jag har haft en ganska lagom lång tid på mig att skaffa dessa maskeradkläderna till barnen.
Har jag då gjort det?
Nej!

Jag får kika runt lite i morgon.
Vart finns det sådana där söta polis/brandmanströjor tro?
Det känns som lagom utklätt för sonen. Något han faktiskt kan använda sedan med.
Eller varför inte till dottern också...om hon nu skulle gå med på att sätta på sig det.
Jag gissar på att hon skulle vilja vara prinsessa, älva, ballerina eller katt...som hon i vanliga fall låtsas/leker att hon är.

Kanske Pippi Långstrump vore något... Nåja det får bli nästa år för inte hinner jag beställa det nu och i leksaksaffären här i närheten är maskeradkläder svindyra.

Kanske ska ställa ungarna på varandra och dra på dem mina kläder. Utklätt och klart!

2 kommentarer:

Erica sa...

Åh, dottern skulle visst också ha något sådant på sitt dagis. Attans, jag vet inte ens vilket datum...
På Toy's R Us hade de mycket maskeradkläder, kanske säljs ut lite billigare nu när Halloween varit? Tänkte aldrig på att kolla just det när jag var där idag dock. Kanske värt ett besök, ligger ju nästgårds om inte annat.

Linda w L2K sa...

Om dottern vill vara Prinsessa tar du finaste - men ändå dagisvänliga - klänningen hon har, köper tiara och spira.

Sonen köper du en tomte eller pepparkaksdress till. Vill du inte ha den på lucia har du en ny pyjamas. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig