Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 20 november 2011

Mamma, jag önskar mig....

Vi pratade lite om vad barnen gjort med sin pappa under gårdagen, när jag var borta större delen av dagen, och plötsligt kommer dottern in på att hon önskar sig nya "te-grejer".
Det pippi-set hon fick förra julen har i stadig takt gått sönder, lagats och sedan gått i småbitar igen under året och nu konstaterade dottern att hon inte längre hade några te-grejer kvar.
Lillebror tog en kopp och slängde den i golvet så "hållaren" gick av. Pang i bygget sa det!
Visst kan man köpa en ny te-servis i ungefär samma tappning men kanske skulle man denna gång satsa på en lite hållbarare version...
Vad tycker ni?
Finns bland annat hos "Den lilla leksaksbutiken" för 129:-


Detta set i trä är ju inte riktigt samma sak som en te-servis men så fint.
Bäst är väl att det är gjort i trä så det håller bättre för barnsliga lekar.
Finns på Stor&Liten för 245:-


4 kommentarer:

LILITH - Mamma med Borderline sa...

Till Leos kök köper jag enbart saker i tålig plast, annars hade jag blivit fattig med allt som skulle ha gått sönder.

Erica sa...

Jag köpte en hink (från Lekmer) med plastkoppar och sån't till dottern som hon ska få i julklapp. Har någon gammal téservis, som faktiskt höll genom min barndom, liggandes hos mina föräldrar men det är nog säkrast med plast för den här damen, som har ett våldsamt humör ibland... Fanns finare serviser i plast förr, nu är väl alternativet plåt men de är ofta lite tråkiga, åtminstone de jag sett!

britta bloggar sa...

Fina! Stina älskar sin barbapapaservis, men den har också fått ta en del smällar...

Heidi sa...

Meja hade med den pippi servisen och har nog inte en enda del kvar av den servisen. Hon är hårdhänt med sina leksaker och allt förstörs inom loppet av ett år ;-) Nu har jag börjat köpa leksaker i massivt trä ;-) haha eller virkade och sydda leksaker som man inte kan kasta sönder :-P
Hon har inte klagat så båda är nöjda!
Den va superfin den i trä, kanske funderar på att köpa en till Meja med. Hade en i typ plåtaktigt.. men där böjde hon faten i mitten..? haha hon är inte klok min unge.. <3<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig