Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 16 november 2011

Fina graviditetsminnen.

Ibland dyker det upp minnen när man läser andra bloggares inlägg. Ibland är det fina minnen, ibland mindre fina.
Nyss läste jag Brittas inlägg om hennes dotters insiktsfulla kommentar angående ett besök hos barnmorskan.

Detta fick mig att minnas något som jag tyckte var så härligt då, när det skedde, men som jag sedan tyvärr glömde bort.

Dottern var med på ett rutinbesök hos barnmorskan, fast jag försökte undvika detta då det var hos barnmorskan jag fick det hemska beskedet om Ängeln.

Min dotter talade bestämt om för barnmorskan, hon var nästan 2 år, att man kan prata med bebisen i magen.

Prata bebis! Här mage!
Den roliga barnmorskan tar då dopplern och säger att vi skulle se om bebisen svarar. Sen ropade de tillsammans på bebisen vid magen och faktiskt så gick ju hjärtslagen upp och sonen började röra på sig därinne!

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på deras "första kontakt".

Äsch, bilden lägger sig ner fast den är sparad stående men ni får hålla till godo :-)

4 kommentarer:

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Jag sänder dig en kram till att börjas med <3

Och det är på fina minnen man orkar kämpa vidare <3

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Sv: Ofta brukar jag kunna få vanlig mat men som barnportion så jag har inte upplevt några större problem. Men sist jag var i Skärholmen så påstod en av restaurangerna (jag fick min mat till barnpris) att många körde med att de var opererade för att komma billigare undan så därför vore det bra om jag hade kunnat visa upp något slags "bevis". Mitt förslag om att dra upp tröjan och visa ärren var inte så poppis *s*

Tänker du åka ner på bloggminglet i GBG? Jag har blivit inbjuden till sidan och tänkte se vad det blir för pris, men vill gärna känna någon som skall dit också.

♥ Sojka ♥ sa...

haha ja det låter lite som jag då! :)

Marie-Louise sa...

Åh vilken härlig barnmorska som lyssnade och förstod vad din lilla dotter menad :) Och bilden är underbar. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig