Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 24 november 2011

#ejfa - No more monkey business!

Underbara Apan har satt igång med ett väldigt behjärtansvärt projekt som hon kallar #ejfa (ejfa står för En jul för alla.) Deadline för insamlingen är den 12 december.

Hon bestämde sig för att hon ville samla in diverse saker till de hemlösa på Södermalm, där hon själv bor, och har därefter varit i kontakt med olika härbärgen för att få veta vad de behöver till sig. Olika typer av företag har också kontaktats för att höra sig för om de är intresserade av att sponsra projektet.

Det ena härbärget har en akutavdelning för kvinnor. Dit vill hon gärna samla in:
- Bh, 30 st
- Strumpor, 50 par
- Handdukar, 50 st
- Tamponger, så många det bara går
- Sängkläder, 30 st
- Borstar, minst 20 st
- Kammar. minst 20 st
- Hårsnoddar, hårspännen , så många det bara går.
- Trosor, oanvända 50 par

Till det andra boendet för män vill hon samla:- Varma jackor, 30 st
- Varma tröjor, 30 st
- Strumpor, så mycket det går
- Kalsonger. så mycket det går

Sedan är det såklart intressant med andra saker också. Rakhyvlar, raklödder, filtar, tandborstar, tandkräm, bussremsor med mera.

Fundera på vad DU kan avvara till de som inte ser fram emot en vit, kall och snöig jul!

Vart kan man då lämna det man vill skänka?
På nedanstående platser och tider kommer Anna ta emot era gåvor:

Fredagen 25 november
Stockholms Universitet utanför biblioteket
kl: 12.15 – 12.45

Onsdag 30 november
Stockholms Universitet utanför biblioteket
kl: 12.15 – 12.45

Söndag 4 december
Medborgarplatsen T-station uppgång Björns Trädgård
Tid ej bestämd

För mer information kan ni läsa på Apans blogg, följa henne på Twitter (#ejfa) eller gilla #ejfa´s Facebooksida

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig