Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 3 oktober 2011

Tur att man bara har två barn...

Den här veckan så är det föräldramöte på barnens dagis. Ena avdelningen ena dagen och dagen därpå är det dags för möte på andra avdelningen.
Det är tur att man inte har flera barn på olika ställen/avdelningar/skolor för då hade det blivit jobbigt. Jag gillar nämligen att gå på dessa möten och maken är inte så förtjust i det så det blir ju då automatiskt jag som går.
Att få höra vad barnen gör på dagarna, vad de andra föräldrarna funderar på, vad som planeras för aktiviteter i höst och i år så blir det en massa nya föräldrar som man få träffa och lära känna litegrann.

På avdelningen som sonen började på har jag träffat åtminstonde den ena hälften av föräldraparet för varje barn, tidigare eller under inskolningen men för dotterns avdelning så blir det lite nya föräldrar.
Just mötet för dotterns avdelning är jag mest spänd på. Det är ju ändå STORA avdelningen och man undrar vad för STORA utvecklingssteg som väntar.

Men tror ni inte då att det är just dessa två föräldramötesdagar för vilka det har "haglat" in erbjudanden om att göra saker.
Det är shower som det bjuds på, filmpremiärer på Junibacken osv osv.

Men, föräldramöten väger tyngre hos mig, absolut!

4 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Jag tycker också föräldramöten är mysiga, det är ju en stund när man får lite mer information :-) . Men som du säger måste det vara tufft att ha flera olika att åka runt på :)

Marie-Louise sa...

Ja föräldrar möten är oftast både mysiga och väldigt viktiga. Vi hade lite problem när våra barn var små. De gick på samma dagis men på olika avdelningar och det var alltid föräldramöte samma kväll. Och någon av oss behövde vara hemma med barnen... En dålig ekvation. Det blev tyvärr så att vi fick välja avdelning. Kram

Linda w L2K sa...

På dagis funkar det bra med föräldrarmötena. Dom läggs samma kväll men olika tid så man ska kunna gå på båda. Jättesmidigt!
Värre är det i skolan. Alla samtidigt. Inte lätt att vara ensam förälder på plats och möten i två klassrum...

Och du, på onsdag börjar det ju inte förrän kl.21.... Hinner du inte? :-P

britta bloggar sa...

Åh, varför är det alltid så att allt roligt händer samtidigt? Murphys lag?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig