Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 10 september 2011

En riktigt blöt natt.

Denna natt har sannerligen gått i vätskans tecken.

Först vaknar jag av att sonen är ovanligt gnällig i sin säng och inte alls vill lägga sig och fortsätta sova. Detta fick en naturlig förklaring när jag reser mig och tittar ner i hans säng och ser att han sitter i en STOR kissfläck.
Hmm det var inte många timmar sen den blöjan byttes för natten.

Bort med hans lakan, rengöring av sonen och sedan ner med honom och mig bredvid dottern i stora sängen.

Efter vad som kändes som precis lagom med tid för att hinna somna in igen så känner jag en rörelse i sängen, en liten röst som piper att hon är kissnödig och i samma andetag ett OJ.
För andra gången på kort tid och för andra gången totalt sedan hon slutade med blöja i juli så har dottern kissat i sömnen. I stora sängen. Som inte har skydd under lakanet.

Så det var snabbt upp med alla barn, ordna sängen, ner med alla barn i sängen igen och försöka somna om.

Sonen har efter detta naturligtvis en ovilja till att somna om igen. Roligare att vara vaken. Eller roligare och roligare? Gnälligare iallafall.
Han hade riktigt svårt att komma till ro och fick då sin nappflaska med lite vatten i att suga på och krama om. Detta fick honom att lugna sig och jag tror att han kanske somnade om för det gjorde jag iallafall.
Då sker det igen.

Sonen vaknar och är sur. Efter en stund upptäcker jag att det är för att han faktiskt bokstavligen är genomsur.
Han har dragit loss nappen i nappflaskan så vattnet som var kvar har runnit ut. På honom och på sängen som vi alla ligger i.....
Ni vet sängen utan skydd under lakanet.

Nu var jag så trött på detta så jag funderade starkt på att bara flytta barnen till en torr fläck på sängen och somna om men jag hämtade lite handdukar. Lade en under lakanet för att suga upp vattnet från bäddmadrassen och en på lakanet för att hindra eventuella rörliga barn att bli allt för blöta igen och sen flyttade jag dem till varsin torr plats i sängen och så somnade vi om.

En liten stund senare var det tydligen morgon enligt barnen....kl.6.

källa

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig