Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 13 september 2011

Konsten att inte göra någonting.

Det är sannerligen inte så kul att bara göra ingenting som man skulle kunna tro.
När man varit föräldraledig i över 3 år och plötsligt befinner sig mitt i ensamma dagar av arbetslöshet så skulle man kunna tro att man skulle vara skitglad.

Men istället har man lite för ont i rumpområdet för att sitta bekvämt eller ge sig iväg på längre äventyr, lite för mycket längtan efter sina barn och så vidare.
Så i morgon blir det städa, städa, städa som gäller.

Några mail ska iväg också. Lite ansökningar hit och dit så får vi se vad som kommer först.
Jag skickade in alla papper till a-kassan idag (intyg från Försäkringskassan kom först idag) så det ska bli intressant.
Hinner a-kassan börja betala ut ersättningen innan jag får nytt jobb?

"Självgående med goda möjligheter" var ledordet. (Nej, jag är inte så överdrivet optimistisk men ändå.)

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Klart du ska vara optimistisk, det kommer man långt på. Och med a-kassans snabbhet så vet man aldrig ;)

Linda w L2K sa...

Frågan är väl hur långt innan T du hinner få ett jobb... ;o) :-S

Och du, du vet var jag finns!

Anonym sa...

Klart du ska hitta ett jobb, pepp nu ju! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig