Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 28 september 2011

Igår blev jag uppäten.

Träffade min vännina K igår efter intervjun.
En lunch och sen hoppade jag spontant på hennes inbjudan att följa med henne för att få mina fötter uppätna.
Ja, vi gick alltså till Smile Fish Spa och satte oss med fötterna i varsitt akvarium och sen började lite av en tortyr tyckte jag. Det kittlades och jag var hela tiden rädd att det helt plötsligt skulle kännas som om någon av fiskarna faktiskt tog en tugga av mina fossingar.

Det gjorde de såklart inte. Efter ett tag kändes det mer som om fötterna höll på att somna, den där lite tingliga känslan eller som om man hade fötterna i ett nyupphällt glas med ramlösa. Men fortfarande inte direkt avslappnande eller "skönt".
Helt klart en rolig upplevelse och lite lenare blev fötterna definitivt.

En av dem som jobbade där rekommenderade att man tog den långa, 40 minuter, behandlingen eller gjorde den korta, 20 minuter, flera gånger så att fötterna blev ordentligt fina och sen kunde man göra behandlingarna mer sällan.
Jag tycker de kan ha fler fiskar i behållarna istället. Fast då skulle det väl kännas ännu "värre" att sitta med fötterna däri haha.

Jag rekommenderar att ni håller den fot som är närmast luftinsprutet (eller vad det heter) en bit ifrån det, alltså närmare den andra foten.
Både K och jag reagerade på att fiskarna verkade föredra den ena foten framför den andra, tills jag flyttade den närmast insprutet längre ifrån det och fiskarna genast ökade i antal även på den foten.

Vem vill jobba i "drag" liksom?

1 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Åh det där har jag velat testa länge :)
Ska kika på din länk och se om jag kanske kan ta mig råd att testa... Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig