Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 9 september 2011

Har ni sett filmen "Limitless"?

Inte det? Gör det tycker jag.
Filmen presenteras som en sci-fi/thriller och hade inte just Bradley Cooper varit med så hade jag kanske hoppat över den filmen eftersom min erfarenhet av kombinationen sci-fi och thriller inte är så god.

Nu gav jag filmen en chans och gillade den verkligen!

Om det fanns ett piller som fick dig att bli allt du hade velat bli, fick dig att nå din fulla potential – skulle du ta det? Författarwannabeen Eddie, med ordentlig skrivkramp, springer på en man ur sitt förflutna och faller för en frestelse han inte trodde var möjlig. Snart tar Eddie för sig av livet, når framgång och når längre än vad han någonsin trodde var möjligt för en loser.
Är detta att fuska? En skuggsida visar sig och snart befinner sig Eddie i större fara än vad till och med hans plötsligt övermänskliga tankekraft förmår rädda honom ur ...

Spännande, oväntade vändningar som inte fick mig att bli förvirrad utan verkligen drog historien framåt och ett slut som faktiskt var oväntat.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade nog också låtit bli den om inte det var Bradley Cooper. Verkar vara lite svag för honom av någon anledning... Kan inte alls förstå varför.. ;)
Gillade också filmen, måste säga att jag tyckte den var bättre än The Source Code som jag tycker är lite på samma spår (fast med annat tema såklart). Och så är ju inte Jake Gyllenhaal lika lockande för mig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig