Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 24 juli 2011

Så lätt det gick, när kommer bakslaget?

Dottern är utan blöja nu sedan den 12 juli och senaste nätterna har hon klarat att sova utan också.
Ja, det har faktiskt inte kommit något i sängen alls.
En fördel med detta är att dottern nu sover hela nätterna i sin egen säng eftersom jag inte bäddat stora sängen med "kisslakan" och därmed säger till henne att hon måste sätta på sig blöja om hon vill komma in och ligga bredvid mig.
Blöja vill hon ju INTE sätta på sig, "aldrig i livet", så hon stannar hellre kvar i sin egen säng och somnar om.

Så småningom när hon är "torr på riktigt" så lägger jag nog ett litet kisslakan därunder det stora lakanet iallafall så hon kan få komma in om hon drömt någon mardröm eller så, ibland ÄR det ju mysigt att sova med henne men inte i hennes säng där man ligger böjd som en kringla, typ.

I början hade hon blöja på sig när vi skulle åka bil men det vägrade hon snart också så nu har vi bara ett litet sådant "sjukhussängunderlägg" i hennes bilstol så en liten "somna i bilen"-olycka inte ska vara så jobbigt.
Denna är dock fortfarande alldeles torr.

Hon är duktig vår lilla jänta!
Jag tror vi träffade precis rätt i tid att sluta med blöja för det har faktiskt gått ganska enkelt så...
När kommer bakslaget?!

1 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Äsch då, kommer säkert inga bakslag nu! Hon är ju både så stor, och har ett fantastiskt språk så hon kan ju kommunicera med er om allt som känns och händer.
Själv hade jag en "olycka" på bussen på vägen hem från skolan när jag var 9 år. Men jag räknar ju inte det som "bakslag" på potträningen? Snarare en olycka som händer. (och sånt är livet)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig