Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 21 juli 2011

Första natten, en succé!

I en vecka har vi försökt köra utan blöja så mycket som möjligt med dottern. Någon gång när vi åkt bil så har hon fått ha en blöja utom sist då hon vägrade och fick sitta på en utlagd blöja istället.
Då somnade hon såklart på vägen hem till farmor och råkade kissa.

Igårkväll vägrade hon sätta på sig nattblöjan så jag bäddade i ordning hennes säng med speciallakanet under vanliga lakanet och så nattade jag henne.
Jag sa till maken att jag räknade med att hon skulle kissa i sängen och att jag lagt ut blöjor lite här och där som vi kunde sätta på henne om hon vaknade mitt i natten i våt säng.

När hon vaknade mitt i natten och ropade på mig trodde jag att hon alldeles säkert hade kissat i sängen men det var torrt.
Inför "hotet" om att få ha blöja på sig om hon ville följa med in och sova hos mig så valde hon att somna om i sin egen säng så kanske kan denna blöjavvänjning leda till att hon "alltid" sover i sin egen säng, hela nätterna.

Lillebror vaknade okristligt tidigt som vanligt och därmed dottern. I trötthetens dimma satte jag på henne en blöja och tog henne till mig i sängen i alla fall men vet ni vad?!
Blöjan var torr när hon vaknade och jag fick ta av den direkt när hon klev upp!

Även om hon vägrade att gå på toaletten i nästan 40 minuter. Men då visar hon ju att hon faktiskt kan hålla sig också.

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Underbart! Jag kommer ihåg vår lilla tjej...hon blev torr när hon var två på dagen...Sen i julas tänkte vi att nu är det dags för natten också...vi kämpade och kämpade. Hon kissade och kissade. Vi gav upp efter en månad. Ca 4 veckor efter att vi gav upp, slutade hon självmant. Bara så där. På en dag! Sen har det varit två olyckor. inget mer.

alexandra axdal dahlberg sa...

kul att läsa fler som försöker få barnen torra.. :)
jag håller på men min Tove med..

Skrotmamman skrotar vidare - 14 mån mellan barnen och tillbaka på jobbet sa...

Härligt!!! Vi har såna där kisskydd som är som vadderade filtar (du vet som de har inom vården) ni skulle kunna få ett par såna och "gömma under tyget i barnstolen i bilen" så hon inte ser det lika tydligt :-)

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Jasså??
Haha själv frågade Hasse och han fick ta på mej och var liiite för på för att jag skulle vara bekväm så att säga.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig