Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 24 juni 2011

Hur skyddad är för skyddad?

Min dotter har ju fått sin första cykel och när vi skulle köpa den var hjälm något självklart för mig.
För maken var även knä- och armbågsskydd lika självklart vilket blev en aha-upplevelse för mig.

"Jamenvisst, såklart!" - ungefär.

När dottern provade att sitta på cykeln i affären så blev det ännu mer självklart för mig att knäskydd inte skulle vara något onödigt eftersom hon, när hon ville kliva av cykeln själv, ramlade rakt ner på knäna på den konstiga plastmattan de hade på golvet. Knäna blev alldeles röda och lite skavda och dottern blev såklart ledsen.

Hur tänker du när det gäller knäskydd? Får det barnen att bli mer försiktiga om de inte har knäskydd eller är det en bra idé för att slippa gråt och tandagnisslan?

2 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Jag har nog aldrig förr hört någon ha knäskydd på cykel.

Här är det mest händer och hakor som skadats av cyklar. :-)

Anonym sa...

Just på en cykel hade jag nog aldrig tänkt på knäskydd faktiskt, däremot på skateboard, inlines osv är det självklart. Känns som det är mer andra delar av kroppen som slås i när det väl ramlas, men det är väl inte helt fel att vara försiktig heller. Har man dessutom ett barn som lätt blir ledset om det slår sig är väl skydd absolut ingen dålig sak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig