Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 4 maj 2011

Rent ut sagt väldigt rent

Fasligt vilken energi jag fick på eftermiddagen igår.
Städade och fejade i stort sätt hela lägenheten förutom ett par härdsmältor som liksom alltid finns där.
  • Sideboardet i hallen - Överbelamrat med allt möjligt som man liksom bara råkar lägga ifrån sig där - Snyggt när det är det första besökande ser?
    Nej.
  • Bonussonens rum. På och under hans "skrivbord" ligger diverse som borde ner i källaren. (Förråden ska bara ordnas till lite först så det går in...)
  • Skrivbordet i ena hörnan av kökets ena ände, om man säger så.
    Där finns en hög med böcker som "skall läsas" och en hög med gamla betalda räkningar som ska in i lådan som de ligger på (!), det ska bara rensas först.
    Och så skrivaren som det behöver fyllas på bläck i.... Kan inte sådant också komma via bredband som internetet?!
Men i övrigt är det nu snyggt och rent....ganska nöjd.
Det ska bara torkas golv och det sköt jag upp till idag, för det blev för sent igår. Och inte ville jag svetta till mig ännu en gång när jag kom på det när jag låg och badade av mig alla svettiga steg och allt slit på sena kvällen.

Eftersom jag inte heller igår kom iväg på min (mycket efterlängtade) långpromenad utan fått nöja mig med mycket smått så kom jag knappt upp i måndagens antal.
Mitt snitt fram tills idag är ändå imponerande 11860 steg per dag, vilket jag vill försöka slå under veckan.

Men nu är ju hela idén med Willvin Walkers det att man ska , inte att man ska vinna med antal steg....eller något sådant haha. (Vänta bara, idag ska det gås utav bara h.....e!:-)

Gårdagens steg:

Och fortfarande inget godis, läsk eller liknande. Klapp på axeln!

3 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen sa...

Känner igen de där "ömma punkterna i hemmet". Våra är främst ovanpå pianot (skitfult blir det, men det är en SÅ bra yta ju!) och ovanpå micron, även på skänken vid micron....

Rensar man där för att det "ser för jävligt ut" så dröjer det max två dagar innan saker hamnar där igen.

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Den gjorde visst det, jättefint, nu väntar jag på att nästa fina knopp ska blomma. :D

Milliez sa...

Tack snälla! jag vet inte hur jag ska tacka dig och alla andra..

Stor kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig