Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 12 mars 2011

Vad jag tycker spelar ingen som helst roll

Min lilla son, allmänt kallad "Rödsstjärt" härhemma just nu, ägnade gårdagen åt att skrika. Sen ägnade han kvällen åt att skrika.
För att verkligen visa hur ont han hade i sin lilla rumpa så skrek han sig i princip blå till klockan halv 1 ungefär då han somnade i total utmattning. För att en timme senare vakna och dricka sin flaska, bajsa lite, skrika i en halvtimme till och sen somna i ännu större utmattning.

Sen sov han, gott, resten av natten.

Då kan man tycka att en sovmorgon vore att föredra. Man vill ju ha ett visst antal timmar skönhetssömn.
Kan man tycka...
Det tyckte inte sonen!
Han vaknade som vanligt strax efter kl.6. Jätteglad!

Igår blev hans rumpa rödare och rödare, mer och mer svullen och inget vi gjorde hjälpte.
Jag har aldrig blivit så nerkissad i hela mitt liv eftersom han fick lufta stjärten i stort sett hela dagen och inte ville sitta på sin rumpa alls utan bara hänga i olika konstellationer i min famn.
Hans små skitfisar hamnade dock alltid på golvet, som tur är.

Till slut kom pappa hem med Inotyl som min vännina Linda rekommenderade och tillsammans med en skvätt Alvedon så tror jag att det var det som tillslut gjorde susen.

Nu på morgonen börjar det se bättre ut och han sitter faktiskt på sin rumpis och äter frukost med mig och dottern. Hallelulja!

1 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen sa...

Men MUPP vad mobilen äter upp mina kommentarer! :-(

Ingen rolig natt för dig/er! Får mig att bli än mer tacksam för vår natt som var.

Vi får hoppas på en bättre dag, att Rödstjärt sitter bättre tex i Skrotbilen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig