Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 29 mars 2011

En kamp är över, en ny ängel har fått vingar

Linda - en småbarnsmamma med cancer

Har följt hennes blogg sporadiskt senaste året. Sporadiskt, då hennes kamp har väckt tankar hos mig om hur man själv skulle reagera. Om man fick ett sådant hemskt besked - Cancer...
Sedan jag såg henne på Mama-galan 2010 när hon tog emot pris som Årets Hjältemama, har hon känts än mer verklig om man kan säga så. Där stod hon, hon var verkligen en verklig kvinna.
En stark kvinna med en stark sjukdom.

Senaste dagarna har jag fått hjärtsnörp och tårar i ögonen så fort jag har sett på Bloglovin att hennes blogg har ett nytt inlägg.
Det är inte långt kvar nu, har jag tänkt och tänkt och tänkt. Innan jag till slut klickat på länken för att gå in och läsa.
Varje gång har jag hoppats att det inte ska vara någon av hennes vänner eller Lars som skrivit något utan Linda själv som meddelar att hon nu mår bättre. Att hon fått vila i och med de starkare smärtstillande och den extra syre hon fått.

Och så ser jag.

Ett nytt inlägg.

Nu har hon somnat in.

Flyg försiktigt Linda, låt dina nya vingar föra dig till glädje och frihet.

7 kommentarer:

Lindan sa...

Blä blä blä, usch så sorgligt... :-(

Kottemor sa...

Usch ja, det är så sorgesamt!
Blir ledsen var gång jag läser.

Men ja, jag är jätteglad att Daniel landade
i Malmö, han kommer bli väl omhändertagen!:)

Kram på dig Martina!

Maria Wall sa...

Jobbigt...

Trillingnöten sa...

Så fruktansvärt. Det gör så ont att läsa om sånt här!

Petra sa...

så sorgligt... så tungt - så jobbigt... Kram

Beatrice sa...

Jag har också följt hennes blogg med tårar i ögonen sista tiden.
Vet av egna erfarenheter att sista tiden går fort
//

Elin sa...

Har också följt hennes blogg i flera månader... Hjärtat verker verkligen varje gång man läser ett inlägg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig