Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 24 november 2010

Lars Kepler

Sitter och tittar på en intervju med Alexandra och Alexander Coelho Ahndoril.

Jag älskar ju Lars Keplers böcker, Hypnotisören och Paganinikontraktet.
Har lite kvar på den sistnämnda boken och gav min make samma bok i farsdagspresent, fast i ljudboksformat.
Vi är lika fast båda två och när vi en gång skulle åka bil en längre sträcka tillsammans kom vi på att vi var på samma ställe i "boken" och lyssnade på ett antal kapitel tillsammans.

Den var faktiskt riktigt spännande att lyssna på också.
Jag brukar tycka bäst om att läsa då man kan bilda sig ett eget flöde i texten, karaktärerna kan "tala" som man själv fantiserar ihop men just denna ljudbok läses av en bra uppläsare (jag blev lite förvånad när jag nu såg på internet att det är Jonas Malmsjö som läser) och han ger actionscenerna ett riktigt bra flöde utan alltför mycket av stress/wow i rösten.

Åter till författarna.
Det är roligt att de bland annat säger att Lars har helskägg, det är ju så jag har sett honom.
Som en farbror med helskägg.
De pratar om Lars som en som är ständigt aktiv, som hela tiden är igång med historier.
Det är roligt att de talar så om Lars med tanke på att det är Alexandra och Alexander som tillsammans ÄR Lars.

Har ni inte läst någon av böckerna så har ni verkligen något att se fram emot. Jag vet att jag ser fram emot nästa bok.
Tycker ni inte om att läsa böcker så kan ni alltid vänta på filmen, baserad på Hypnotisören, som är på väg.

1 kommentarer:

Malin sa...

En film på väg? Vad kul, det hade jag ingen anning om! Frågan är bara om man verkligen vågar se den då boken var ganska intensiv (men ruggigt bra!), hehe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig