Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 19 november 2010

Inte allmänbildad längre

På dn.se finns ett nutidstest som får nya frågor varje vecka.
Vet inte vad som slog slint men jag fick för mig att jag skulle göra detta test.
Som stolt 2 barnsmamma så har det där med att läsa, lyssna och titta på nyheter blivit ett sällsynt förekommande inslag i livspusslet.

Jag fick 3 av 10 rätt. Och då måste jag erkänna att jag, på de frågor jag fick rätt, gissade.
Men ganska kvalificerade gissningar var det i allafall, men jo man fick ju 3 alternativ till varje fråga.

Vart förlovade sig prins William och hans Kate?
Författare som beskrivs som en född storyteller med en skattkista av historier?
Vem ska leda Melodifestivalen tillsammans med Richard Olsson nästa år?

På den sista frågan tänkte jag "ok, vem skulle vara tråkigast att se som programledare...?"
Och ja, jag fick rätt.

Jag vill också få sagt att: Nu får väl svenska staten ge sig!




Svar: Kenya, Keith Richards, Marie Serneholt.

2 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Var ju bara tvungen att testa jag med! 4 av 10. Och den om författaren tänkte jag rätt, men så tyckte jag att det kändes fel å bytte... Suck! Och frieriet kunde jag! ;o) Det lönar sig att ströläsa metro nån gång varje vecka och även att ha radion på i köket nästan hela tiden. Där hörde jag vilket idrottare som var nominerad. ;o)

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Ha ha! Ska också göra, sen när iaf stora barnet sover, för jag läste NUDIST-test och fnissade till lite (efter att jag både lyft på ögonbryn och tappat haka) ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig