Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 27 november 2010

Dag 03 – Mina föräldrar

Två stycken har jag, ja det finns ju de med fler...Styv, bonus, extra osv.

Mamma: Hon har kämpat ensamstående med mig och min syster och lyckades skaffa sig en universitetsutbildning trots detta.
Trots att hon varit singel har det inte sprungit en massa karlar in och ut i våra liv utan hon har varit seriös med de två (som jag vet om) och det tycker jag har varit skönt. Även om jag hade önskat att hon tidigt funnit sin solemate som hon kunde ha hållt ihop med än idag.
Vi har inte alltid dragit jämt och på grund av det flyttade jag hemifrån vid 17.
Från och till har vi inte ens pratat i långa perioder och det kan än idag gå veckor mellan gångerna men idag känner jag att vi har landat i en vuxen relation som känns riktigt bra.
Dottern älskar henne och de har roligt när de träffas och jag hoppas att mamma, dottern och sonen kommer ha en bra kontakt i framtiden med.

Pappa: Ja vad ska man säga. Han har inte funnits där helt enkelt. Han verkar som en go och omtänksam man när man träffar honom men jag har svårt att egentligen känna så om honom eftersom han gör försök att träffas så där vartannat år.
Han är gammal nu, 81 år, och det känns så ledsamt att veta att jag inte kommer lära känna den sanne mannen bakom titeln "Pappa".

När jag var yngre kunde jag ibland dagdrömma om hur det skulle vara att vara en del av kärnfamiljen Svensson... Och kan fortfarande ibland känna sting av sorg över att aldrig fått uppleva det.

5 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare sa...

"Svensson-familjen" är sällsynt i vår generation tror jag. Många nya fruar, män, syskon, svågrar, svägerskor, kusiner, sysslinga osv för min del.
Brukar skoja om att jag har "två halvfastrar, så egentligen räknas det väl som EN?"

Linda w L2K sa...

I grundskolan var min familj inget konstigt men på gymnasiet var jag udda med mina fortfarande gifta föräldrar. Då hade dom flesta klasskompisar skiljda föräldrar...

Anonym sa...

Åh vad fint skrivet vännen!
Svar: från kappahl!

Linn Lundin sa...

sv; polisen ställde en del frågor till henne sen släppte dom henne, men jag har iaf anmält så vi får se hur det går sen :)

Maria sa...

Vad fint skrivet! Jag känner precis som du att jag önskar jag fått ta del av kärnfamiljen...jag får se till att skapa det för mina egna barn i stället. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig