Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 5 oktober 2010

Familjen Jones (The Joneses)

Komedi/Drama, Producerad 2010
Steve (David Duchovny) och Kate (Demi Moore) är det nyinflyttade paret som med sina två barn ger bilden av det lyckade paret med alla de senaste grejerna.
De flyter snabbt in i det lokala samhället och alla vill vara som dem.
Men är de verkligen en lycklig familj? Vart får de alla saker ifrån?
Grannar och vänner börjar köpa mer än de har förmåga till och detta är precis vad denna familj är ute efter.
De är anställda ”reklampelare” och kör stenhårt på att öka sina ”försäljningssiffror” men detta har en tragisk baksida som börjar tära på Steves samvete.
Väldigt rolig och samtidigt ett slag i ansiktet på dagens konsumtionssamhälle.
Detta är ju vad som händer runt omkring oss dagligen!
Kan familjen Jones leva med vad de gör?
Jag älskade David Duchovny under Arkiv X-eran och ”tappade” sedan bort honom. Har till exempel inte alls tittat på serien ”Californication” men nu… Nu har jag ”hittat” honom igen och hoppas att han snart kommer med fler filmer.


0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig