Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 19 oktober 2010

BVC besöket

Tisdagen började ju med att jag och sonen lämnade dottern på dagis och tog en regnig promenad till BVC (barnavårdscentralen) för 4 månaders kontrollen.

Väl där var jag alldeles blöt och varm men det var skönt att få ta sig en lite längre promenad.

Sonen väger nu 7 kilo och är 66 cm lång. Han ligger ungefär 1 månad före om man jämför med vad dottern vägde så det ska bli kul och se hur det hela "slutar"... Jaja jag veeet att man inte ska jämföra barn om man nu måste vara så väldigt politiskt korrekt :-)

Sonen har haft exem på ena sidan av pannan senaste veckorna och klöser och kliar sig där och blir stundtals frustrerad över detta. Vi har försökt smörja med mjukgörande och mild kortison men det verkar inte ha hjälpt så mycket.
Så idag uttryckte jag min oro över detta hos BVC-sköterskan.
Hon tyckte vi skulle vända oss till vårdcentralen direkt, "för barn med exem har inte någon bra livskvalite" som hon uttryckte det.
Det lät väl lite dramatiskt men visst, det är ju inget kul att ha något som kliar, speciellt som man inte kan göra något åt det när man är så liten.

Gick direkt in till vårdcentralen då den ligger nära BVC men där kunde personalen i kassan inte boka in till läkare utan man var tvungen att ringa!
Så mysko!
Vad jag gjorde då, var att ställa mig där och ringa till sköterskorna (som säkert var på andra sidan väggen) och blev sedan uppringd 10 minuter senare och fick en tid åt sonen på fredag.

Skulle ha gått på Tupperware-party med efterföljane lunch egentligen på fredagen, med avresa hemifrån redan kl. 8.45 ungefär men detta ställde jag såklart in...
Stackars "pluttiga klipulvret" går ju såklart före Tupperware!
Dessutom skulle jag säkert inte handlat något ändå :-)


Ni minns väl vad man kunde använda dessa till?





1 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi skoj!

Ja Minna vägde 7kg när hon var typ 7-8 månader och Love gör det nu redan innan 4 månaers dagen.
Så olika de där.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig