Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 30 oktober 2010

Arkelsten

Så, fel har hon ju uppenbarligen gjort. Ordentligt fel.
För det måste väl alla veta att man inte får bli bjuden på saker på det där viset. Som politiker.

Men har de ingen som godkänner tjänsteresorna eller som politikerna kan fråga angående event där utomstående intressenter medverkar och bjuder in? Detta är ju inte första gången något som detta inträffar, inte sista heller...

Eller är det så att "gratis" är så pass "gott" så man väljer att riskera sitt rykte och sin karriär?

Med denna undran hängande i luften måste jag ändå tycka att Expressen gick för långt när de hävdar "allmänt intresse" och publicerar bilder på Arkelsten när hon bryter ihop på kansliet!

Jag hoppas att dessa bilder åtminstonde ses av flertalet som ett bevis på att hon faktiskt ångrar sig och låter henne vara en aning.

Förbrukat sitt förtroende som riksdagsledamot har hon, problemet för de som vill att hon ska avgå är att hon är inte längre är riksdagsledamot utan partisekreterare.
Kan hon fortsätta som det?
Ja, hon är inte vald till partisekreterare av folket utan av sina partikamrater så hon borde väl kunna fortsätta som det.

Läs hennes förklaring på Moderaternas hemsida.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig